UPDATE CORONA FAQ

VEILIGHEIDSMAATREGELEN MET BETREKKING TOT HET CORONAVIRUS

Beste bezoekers, het protocol voor de heropening van de bioscopen is eindelijk bekend.
Op 1 juli mogen onze bioscoopzalen terug bezoekers ontvangen.

Vanaf 25 augustus is er een maximale zaalcapaciteit van 200 bezoekers met een verplichte 1,5m sociale afstand tussen verschillende bubbels.
De zitplaatsen worden in de zaal gekozen door rekening te houden met de sociale afstand tussen verschillende bubbels. Er is een gespreide filmprogrammering: hiermee reguleren en minimaliseren wij de toestroom van onze bezoekers op hetzelfde moment. De bioscoop wordt zo ingericht dat de bezoekers in één richting zullen stappen, zodat bezoekers elkaar zo weinig mogelijk kruisen.

Vanaf 11 juli is het verplicht om vanaf 12 jaar een mondmasker te dragen bij je bioscoopbezoek.

Er zijn diverse hygiënemaatregelen om bezoekers en medewerkers te beschermen, zoals plexischermen, het veelvuldig schoonmaken van allerlei contactpunten zoals deurklinken en knoppen. Op verschillende plaatsen zal er ook desinfecterende gel beschikbaar zijn. In de gehele bioscoop zul je de richtlijnen van het protocol terugzien op o.a. posters.

De veiligheid van onze bezoekers en medewerkers primeert.

Wat jij als bezoeker kan doen om te helpen :

  • KOOP JE TICKETS ONLINE
    Bereid je bezoek voor, door je tickets op voorhand te kopen via onze website of via onze app.
    Dit vermindert contactmomenten en wachttijden in de bioscoop.
    Onze kassa’s blijven desondanks wel open voor de laattijdige beslissers.
    Indien je tickets koopt aan de ATM's of aan de kassa, ben je verplicht je te registreren in het kader van contact tracing in strijd tegen COVID-19 (1 registratie per bubbel is voldoende). Indien je online tickets hebt gekocht, dan registreren we dit onmiddellijk online.
  • WAS/DESINFECTEER REGELMATIG JE HANDEN
    Handhygiëne is een belangrijk onderdeel in de Covid-19 bestrijding.
    We vragen aan elke bezoeker om bij betreden van de bioscoop zijn/haar handen te desinfecteren.
    Desinfecterende gel en zeep zijn op verschillende plekken in de bioscoop beschikbaar.
  • TICKETCONTROLE (contactloos)
    Scan zelf je (e-)ticket onder toezicht van onze medewerkers wanneer je de ticketcontrole passeert.
  • ZIN IN EEN BIOSCOOPSNACK ?
    Onze shops blijven open.
    Het assortiment is gedeeltelijk aangepast om te voldoen aan hygiënische veiligheidsmaatregelen.
    We vragen onze bezoekers om alleen aan te raken wat ze willen kopen.
    Ons personeel desinfecteert regelmatig alle verkoopoppervlaktes en betaalterminals.
  • BETAAL ZOVEEL MOGELIJK MET JE BANKKAART en bij voorkeur contactloos.
  • HOU REKENING MET DE SOCIALE AFSTAND
    Houd altijd en overal minimaal 1,5 meter afstand tijdens je bezoek van medebezoekers en van onze medewerkers.
    Indien deze afstand niet gehouden kan worden, wordt het dragen van een mondmasker aangeraden.
  • KOM OP TIJD MAAR NIET VROEGER DAN 30 MINUTEN VOOR DE VOORSTELLING
    Kom op tijd naar de bioscoop, maar ook niet te vroeg.
    Je bent van harte welkom vanaf 30 minuten voor aanvang van de voorstelling, zo kunnen wij de bezoekersstromen goed spreiden.
    Onze begintijden zijn ook aangepast, gelieve hier rekening mee te houden.
  • IN DE ZAAL
    In de zaal mag je samen met je bubbel gaan zitten, rekening houdend met de verplichte sociale afstand tussen bubbels.
    Houd steeds 1m afstand tussen verschillende bubbels.
    Laat telkens 1 stoel vrij tussen iedere bubbel.
    Er zullen opnieuw overal pauzes ingelast worden.
    Probeer zoveel mogelijk op je plaats te blijven zitten.

    Gelieve na afloop van de film, je eigen afval in de daartoe bestemde vuilnisbakken achter te laten.

    Verlaat de zaal en de bioscoop via de bewegwijzerde weg.
  • En uiteraard… gelieve THUIS TE BLIJVEN INDIEN JE ZIEK BENT !
We rekenen op ieders gezond verstand en inzet. Samen lukt het wel, wees dus lief voor elkaar.


FAQ

UW BIOSCOOPBEZOEK (maatregelen Covid-19)

  • Kan ik nog een ticket kopen aan de kassa’s of ATM’s in de bioscoop?
    We willen graag dat bezoekers zoveel mogelijk vooraf hun tickets aankopen via onze website of via de app.
    Onze ticketkassa’s en ATM’s blijven wel nog open voor degene die hun tickets toch nog in de bioscoop willen kopen.
  • Moet ik een mondmasker dragen tijdens mijn bioscoopbezoek?
    Vanaf 11 juli is het verplicht om vanaf 12 jaar een mondmasker te dragen bij je bioscoopbezoek.
    We vragen aan alle bezoekers om in alle tijden 1,5m afstand te bewaren.
  • Met hoeveel mensen, behorende tot dezelfde bubbel, mag je naast elkaar zitten in de bioscoopzaal?
    Op dit moment, bestaat een sociale bubbel uit max. 10 personen per week. Vanaf 29 juli mag je dus met maximaal 10 mensen uit je bubbel naar de bioscoop komen en zo naast elkaar zitten. Deze bubbel moet conform zijn aan de maatregelen die gecommuniceerd werden door de Nationale Veiligheidsraad van 27/07. Tussen de verschillende bubbels moet er telkens 1,5m afstand gehouden worden.
    • Elk gezin mag samenkomen met maximum 5 andere personen. Het maximum dat op die manier bereikt wordt is 10.
      Een gezin van 2 personen mag 5 vreemde personen ontmoeten = 7 personen in totaal
      Een gezin van 5 personen mag 5 vreemde personen ontmoeten = 10 personen
      Een gezin van 6 personen mag 4 vreemde personen ontmoeten = 10 personen
      In deze aantallen worden kinderen van minder dan 12 jaar niet meegerekend.
  • Is het mogelijk om kortingen te verkrijgen bij het online bestellen van mijn ticket?
    De korting van Orange en Bokrijk kan enkel bekomen worden aan de kassa. Het is dus niet mogelijk deze codes online in te wisselen.
  • Meer uitleg ivm de voorstellingstijden.
    Tijdens deze periode van covid-19 hebben we een programmatie met aangepaste starttijden.
    Er zitten 10 tot 20 minuten tussen elke start van een voorstelling, dit om het kruisen van bezoekers van verschillende zalen te vermijden.
    Het aangegeven tijdstip is de starttijd van de film.
    Gelieve deze tijdstippen te respecteren.
    Gelieve voor ieders veiligheid, NIET te vroeg, maar ook NIET te laat te komen.

TICKETS & TERUGBETALINGEN

  • Ik had een ticket online aangekocht voor een bepaalde filmvoorstelling die plaats had moeten vinden gedurende de sluitingsperiode (voorstelling tussen 14-03-2020 en 01-07-2020)
    • Indien u dit ticket met uw bankkaart betaald heeft, werd deze normaal gezien rechtstreeks op uw rekening teruggestort.
      Is dit niet het geval? Vul dan hier het bijgevoegde formulier in, wij zullen dit zo snel mogelijk nakijken.
    • Indien u dit ticket met uw voordeelkaart betaald heeft, vul dan hier het bijgevoegd formulier in, u zal van ons een elektronische heropeningsvoucher ontvangen.
    • Indien u dit ticket aan de hand van een voucher betaald heeft, vul dan hier het bijgevoegd formulier in, u zal van ons een elektronische heropeningsvoucher ontvangen.
  • Ik had een ticket aan de ticketkassa gekocht voor een bepaalde filmvoorstelling die plaats had moeten vinden gedurende de sluitingsperiode (voorstelling tussen 14-03-2020 en 01-07-2020)
    U kan zich tijdens uw volgend bezoek aanmelden aan onze ticketkassa. Aan de hand van uw ticket, zal u een heropeningsvoucher ontvangen.
  • Ik had een ticket aan de ticketkassa gekocht voor een speciale voorstelling of evenement: opera (Fidelio 19/03/2020 of Madame Butterfly 23/04/2020) – BANFF – Ladies Night – 60+ - Marathon: A Quiet Place – cinéclub - Explo
    Vul dan hier het bijgevoegd formulier in, wij zullen dit zo snel mogelijk nakijken.

VOORDEELKAART

  • De geldigheid van mijn voordeelkaart is verlopen. Is het resterende tegoed verloren?
    Helemaal niet. Om geldig te kunnen blijven, moet de voordeelkaart normaal gezien minstens één keer per jaar worden gebruikt. Onze zalen zijn noodgedwongen gedurende enkele weken gesloten gebleven waardoor u deze voucher niet hebt kunnen gebruiken… Geen probleem! Indien de geldigheid van uw voordeelkaart verlopen is tijdens onze sluitingsperiode, wordt deze onvoorwaardelijk automatisch gereactiveerd in ons systeem.

    Indien u andere vragen heeft ivm terugbetalingen, kan u onze klantendienst contacteren.
    (klantenservice@euroscoop.be)

VOUCHERS

  • Ik ben in het bezit van vouchers die gedurende de sluitingsperiode verlopen zijn, zijn deze niet meer bruikbaar?
    Onze zalen zijn noodgedwongen gedurende enkele weken gesloten gebleven waardoor u deze voucher niet hebt kunnen gebruiken… Geen probleem, we verlengen een hele reeks vouchers zodat u deze wel nog kan gebruiken. Indien de geldigheidsdatum die vermeld staat op uw voucher behoort tot de volgende periode: 14/03/2020 - 31/08/2020, wordt deze uitzonderlijk automatisch verlengd in ons systeem tot 31/12/2020.

GIFT CARD

  • Ik heb een Gift Card die tijdens de sluitingsperiode is verlopen. Is het bedrag ervan verloren?
    Onze zalen zijn noodgedwongen gedurende enkele weken gesloten gebleven waardoor u deze Gift Card niet hebt kunnen gebruiken… Geen probleem, we verlengen een hele reeks Gift Cards zodat u deze wel nog kan gebruiken.
    Indien de geldigheidsdatum die vermeld staat op uw Gift Card behoort tot de volgende periode: 14/03/2020 - 31/08/2020, wordt deze uitzonderlijk automatisch verlengd in ons systeem tot 31/12/2020.

EVENEMENTEN

  • Wanneer zal de volgende LADIES NIGHT/kidsday/60+ doorgaan?
    Om de gezondheid van iedereen te kunnen vrijwaren, worden op dit moment geen evenementen zoals LADIES NIGHT/kidsday/60+ door ons georganiseerd. We hopen jullie zo snel mogelijk nieuwe datums te kunnen communiceren voor komende Ladies Night/kidsday/60+.
  • Worden de operavoorstellingen van Fidelio en/of Madama Butterfly naar een andere datum verplaatst?
    Om de gezondheid van iedereen te kunnen vrijwaren, worden op dit moment geen evenementen zoals operavoorstellingen door ons georganiseerd. We hopen jullie zo snel mogelijk een nieuw programma voor het seizoen 2020-2021 te kunnen voorstellen.
  • Wanneer zal het BANFF-evenement doorgaan?
    In samenspraak met de organisatoren van dit evenement, proberen we zo snel mogelijk een nieuwe datum vast te leggen.

ANDERE

  • Kan ik een kinderfeestje bij jullie organiseren?
    Om de gezondheid van iedereen te kunnen vrijwaren, worden op dit moment geen kinderfeestjes bij ons georganiseerd.
  • Ik had al betaald voor een kinderfeestje dat niet kon doorgaan door de verplichte sluiting.
    Gelieve hiervoor contact op te nemen met onze klantendienst , deze zal u zo snel mogelijk verder helpen.
    (klantenservice@euroscoop.be)