Veelgestelde Vragen

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Neem dan zeker eens een kijkje in onze rubriek met veelgestelde vragen. Hier staan de meest gestelde vragen aan Euroscoop, samen met hun antwoord. Als je hierna nog vragen hebt, twijfel dan zeker niet om ons te contacteren via een mailtje of bel ons gerust even op.



Films

  • Waarom staat de programmatie van de komende week nog niet online?
    Iedere maandag stellen wij de programmatie op voor de speelweek die daarop volgt. Een speelweek loopt in België steeds van woensdag tot en met dinsdag. Op dinsdagochtend vind je de programmatie terug op onze website.
  • Hoe lang zal een bepaalde film nog spelen?
    Hoe lang een film draait in onze zalen is afhankelijk van het succes van de film, de wekelijkse filmreleases en het aantal zalen van een bioscoop. Het is dus niet mogelijk om op voorhand te bepalen hoe lang een film zal draaien.
  • Wanneer begint de film precies?
    De film begint steeds 5 minuten na het aangegeven startuur. De reclame begint ongeveer een kwartier op voorhand.
  • Is er een pauze in de film?
    Tijdens de voorstellingen van 14u30, 17u00 en 20u00 is steeds een pauze van 10 minuten voorzien. Op vrijdag en zaterdag is er ook tijdens de film van 22u30 een pauze van 10 minuten.
  • Is de film Nederlands gesproken?
    NV staat voor Nederlandse versie. Dit betekent dat de film in het Nederlands gesproken is. Wanneer de titel in het Nederlands is, is de film ook doorgaans Nederlands gesproken. OV staat voor Originele versie. Dit betekent dat de film in zijn oorspronkelijke taal gesproken is en in het Nederlands en het Frans ondertiteld.
  • Is een 3D-bril inbegrepen bij 3D-films?
    3D brillen zijn niet inbegrepen. Je kan een 3D-bril aankopen aan de snoeptoog. Deze kosten € 2,50 per stuk. Tevens kan je kiezen tussen een kinder- of een volwassenenmaat en zijn de brillen herbruikbaar. Het is eveneens toegestaan je eigen 3D-bril mee te brengen.

Tickets

  • Moet ik nog aanschuiven met mijn online aangekochte tickets?
    Wanneer je online tickets gekocht hebt, krijg je een PDF met een barcode in je mailbox. Met deze barcode kan je meteen door naar de ticketcontrole. Indien je je tickets niet in je mailbox ontvangen hebt na je betaling, mag je ons altijd contacteren. De gouden tip: kijk zeker eerst je ongewenste e-mails na.
  • Kunnen we tickets telefonisch reserveren?
    Telefonisch kan je geen tickets reserveren. Als je zeker wil zijn van een plaatsje, koop je best je tickets online of kom tijdig naar de bioscoop.
  • Zijn er genummerde zitplaatsen?
    Er zijn geen genummerde zitplaatsen, wij werken enkel met vrije zitplaatsen. Als je een goede zitplaats wil, kom je dus best tijdig naar de bioscoop.
  • Krijg ik geld terug voor een aangekocht bioscoopkaartje als ik verhinderd ben?
    Euroscoop kan aangekochte tickets niet terugbetalen.
  • Kan ik mijn cadeaucheque of voucher verlengen?
    Cadeaucheques en vouchers kan Euroscoop niet verlengen.
  • Moet ik mijn cadeaucheque of voucher omruilen?
    Cadeaucheques en vouchers dien je eerst in te wisselen voor een film naar keuze. Dit kan zowel aan de ticketkassa als online via onze website. Mogelijke extra supplementen zoals het 3D-supplement, het supplement voor lange films,... zijn hierbij niet inbegrepen. De Euroscoop Giftcard is de enige cadeaucheque die je niet kan inwisselen via onze website. Deze dien je wel in de bioscoop in te wisselen aan de kassa’s.
  • Aanvaardt Euroscoop sport- encultuurcheques?
    Euroscoop aanvaardt de Sport & Culture Pass van Sodexo en Ticket Sport & Culture van Edenred. De cheques inruilen gaat enkel aan de kassa en geld teruggeven op de cheques is niet mogelijk.
  • Hoe werkt de UITPAS?
    De UiTPAS is je eigen spaar- en voordelenkaart voor vrije tijd. Telkens je deelneemt aan een vrijetijdsactiviteit kan je een punt sparen en die punten kan je nadien omruilen tegen allerlei voordelen. Indien je beschikt over genoeg punten, dan kan jij bij Euroscoop Maasmechelen aan de bemande ticketkassa een ticket verkrijgen aan kindertarief: € 6,00. Indien je in aanmerking komt om bij de gemeente UITPAS kaartjes met barcode aan korting te kopen, dan kan je deze in Euroscoop Maasmechelen aan de ticketkassa omruilen voor een filmticket naar keuze. Vergeet niet om ook een identiteitsbewijs voor te leggen.

Voordeelkaart

  • Mijn voordeelkaart is geblokkeerd. Wat nu?
    Wanneer je je voordeelkaart een jaar lang niet gebruikt, blokkeert
    Euroscoop je voordeelkaart. We kunnen de kaart terug vrijgeven zodat je de kaart terug kan gebruiken. Hiervoor kom je best even langs de ticketkassa bij de Euroscoop waar de voordeelkaart aangekocht is. Het resterend bedrag zal steeds beschikbaar blijven.
  • Ik weet de pincode van mijn voordeelkaart niet meer!
    Geen nood! We kunnen je pincode resetten aan de kassa. Hiervoor hebben we je voordeelkaartnummer en een bewijs van je identiteit nodig.

Prijs

  • Heb ik recht op het kortingtarief?
    Studenten met een geldige studentenkaart, 65-plussers enmindervaliden hebben recht op het kortingstarief. Voor kinderen van 3 tot en met 11 jaar geldt het kindertarief. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen gratis binnen. Zij hebben echter wel een toegangsticket nodig, wat te verkrijgen is aan de bemande ticketkassa.
  • Krijg ik korting met mijn kaar tvan de Gezinsbond?
    Bij de Gezinsbond kan je vouchers aankopen aan een goedkoper tarief. Deze zijn te verkrijgen bij de Gezinsbond zelf en kunnen vervolgens ingeruild worden voor een film naar keuze. Mogelijke extra kosten zijn hierbij niet inbegrepen: 3D-supplement, supplement voor lange films, ...

Varia

  • Mag ik zelf eten en drinken meenemen?
    Eigen eten en drinken meebrengen is niet toegestaan. Euroscoop controleert of je eigen consumpties bij hebt aan de ticketcontrole. Wanneer je voedingsmiddelen hebt meegenomen, zullen wij deze aan de ticketkassa bewaren zodat je deze terug kan ophalen na afloop van de film.
  • Mag ik een rugzak meenemen?
    Omwille van veiligheidsredenen zijn rugzakken niet toegelaten in de bioscoop. Rugzakken kunnen aan de ticketkassa in bewaring worden gegeven. Dit is steeds op eigen risico.
  • Is de bioscoop rolstoel toegankelijk?
    In Euroscoop Maasmechelen zijn alle zalen rolstoeltoegankelijk. De zalen op de bendeverdieping zijn bereikbaar via een lift. In elke zaal zijn er enkele bioscoopstoelen weggehaald zodat rolstoelgebruikers makkelijk kunnen aanschuiven.
  • Kan ik parkeren aan mijn Euroscoop bioscoop?
    Er is voldoende parkeerplaats voorzien. Parkeren is bovendien volledig gratis.
  • Moet ik betalen voor een toiletbezoek?
    Het gebruik van de toiletten in Euroscoop bioscopen is gratis.
  • Waar vind ik de winnaars terug van een wedstrijd?
    De winnaars brengen wij na afloop van een wedstrijd persoonlijk op de hoogte.
  • Waar kan ik terecht voor een verloren voorwerp?
    Verloren voorwerpen kunnen telefonisch of per e-mail gemeld worden. We gaan zo snel mogelijk na of jouw verloren voorwerp is teruggevonden en nemen vervolgens contact met je op. Vergeet dus zeker niet de volgende gegevens te vermelden:
    - Je contactgegevens
    - Omschrijving van het verloren voorwerp
    - Datum, tijdstip en zaalnummer
  • Wat moet ik doen als er een probleem is in de zaal?
    Een probleem in de zaal meldt je best zo snel mogelijk aan het Euroscoop-team. De werknemers zullen meteen het nodige doen.
  • Is Euroscoop open tijdensfeestdagen?
    Euroscoop is dagelijks open van 13u30 tot 22u30. Enkel op kerstavond zal de laatste film starten om 17u00 en op oudejaarsavond start de laatste film om 20u00. Tijdens andere feestdagen kan u steeds bij ons terecht voor een filmpje.